Z pewnym zdziwieniem przyjąłem wiadomość, że decyzja o
realizacji i przebiegu tzw. „sądeczanki”, prawdopodobnie już zapadła. Jak podał
portal „ts – dobry tygodnik sądecki”: Dobiegły końca prace koncepcyjne
w zakresie wyboru przebiegu "Sądeczanki". Po świętach, na
początku stycznia zostanie wybrany jeden wariant drogi, aby można było
rozpocząć procedurę projektowania i organizowania czynności związanych
z przebiegiem trasy - mówi Wiesław Janczyk, wiceminister
finansów. Nie wiem czy dobrze główkuję, ale dla mnie oznacza to, że po
burzliwych konsultacjach społecznych, wybrano jakiś sensowny wariant przebiegu
tej trasy. Wariant, który będzie najmniej ingerował w tereny zabudowane i który
nie będzie już powodem do tak gwałtownych protestów, jakie w związku z tą
sprawą miały już miejsce.
Jednak im bardziej zagłębiałem się w lekturę (kolejnego już z całej serii) artykułu o „sądeczance”, tym bardziej nabierałem przekonania,
że źle główkuję, a podjęte (?) w tej sprawie decyzje wcale nie muszą być
sensowne i logiczne. Jak to z resztą zwykle w naszym Kraju bywa. Minister
Janczyk stwierdził bowiem kategorycznie, że: Terminy uzgodnień przebiegu trasy już minęły.
Nie można w nieskończoność debatować i mnożyć konflikty. Trzeba w końcu
rozpocząć procedurę projektowania i przystąpić do formalności związanych z
wykupem terenu pod inwestycję (...). Po co więc stres, konflikty czy
burzliwe debaty, skoro znowu okazuje się, że władza wie lepiej co dla ludzi
jest najlepsze. Trzeba było przyjąć do wiadomości przebieg nowej trasy, a nie
wnerwiać tych co decydują jakimiś bzdurnymi wnioskami i postulatami aby omijać tereny,
na których stoją mieszkalne budynki. A teraz najważniejsze. Jak podaje Tygodnik
Sądecki: Wytypowano
korytarz jakim ma być wytyczona nowa droga z Nowego Sącza do Brzeska,
czyli trasa krajowa 75. Z informacji jakie do nas dotarły wynika, że
„wygrywa” wariant oznaczony w dokumentacji symbolem KRP3, wyrysowany
na mapach studium korytarzowego kolorem różowym. A więc nie żadna tam
trasa uwzględniająca proponowane podczas konsultacji korekty, tylko jeden z wcześniej
zaproponowanych wariantów. Dla uspokojenia dodam tylko, że: Droga
Nowy Sącz - Brzesko zapisana jest w Programie Budowy Dróg i Autostrad. Jej
budowa, wyceniona na kwotę ok. 1, 5 mld zł, ma się rozpocząć w 2023 roku.
Za 5 lat może się jeszcze wiele w tej sprawie wydarzyć, a nawet okazać się, że
realizowany będzie wariant tęczowy. To nic, że takowego jeszcze nie ma.
Szerzej na: http://www.dts24.pl/wiecej-konsultacji-w-sprawie-drogi-do-brzeska-nie-bedzie-minister-forsuje-opcje-z-tunelem-pod-justem/?utm_source=wp&utm_medium=sg&utm_campaign=trendy
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz