poniedziałek, 18 listopada 2013

Historyczny wykład w czchowskim kościele



Z dwóch powodów historyczny. Pierwszy to ten, że z tego typu wykładem/prelekcją spotkałem się u nas w parafialnym kościele po raz pierwszy, drugi – bo traktował o naszej polskiej historii. Profesor  Włodzimierz Bernacki z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, a jednocześnie poseł na Sejm RP, bardzo ciekawie przedstawił historię tworzenia się polskiej państwowości po zakończeniu I-szej wojny światowej oraz rolę wielu wybitnych polaków – w tym Józefa Piłsudskiego – w scalaniu, po wielu latach zaborczej niewoli,  kraju w jeden organizm. Przyznam, że na spotkanie to szedłem z pewną obawą. Lękałem się, iż przekształci się w coś w rodzaju politycznej agitacji i… moje obawy okazały się na wyrost. Było to interesujące, poznawcze spotkanie, zakończone wspólnym śpiewaniem (przy akordeonowym akompaniamencie księdza Roberta) patriotycznych pieśni. Świetny pomysł miejscowego Oddziału Akcji Katolickiej, który całość zorganizował. W dodatku okazało się, że (przynajmniej niektórzy) nasi politycy są normalnymi ludźmi, których nie skrzywiło zasiadanie w poselskich ławach. Przynajmniej ja takie odniosłem wrażenie. Poniżej kilka zdjęć ze spotkania.













Brak komentarzy :

Prześlij komentarz