środa, 16 maja 2018

Szkodliwe dla zdrowia!



Wszyscy z grubsza orientujemy się co dla zdrowia jest szkodliwe. Inną oczywiście rzeczą jest, czy i w jakim stopniu potrafimy te szkodliwe czynniki wyeliminować z naszego życia. Ja natomiast twierdzę, że oprócz wszelkich nałogów, złego odżywiania czy niewłaściwego trybu życia, bardzo niebezpieczna dla zdrowia jest głupota! Zaraz udowodnię, że tak właśnie jest. Byłem niedawno w pewnej krakowskiej klinice onkologicznej – kontroluję w niej co jakiś czas swoje zdrowie – i zauważyłem na jednej ze ścian głównego holu taki oto plakat:

Zdziwiłem się, bo że np. gorzała, papierosy czy stres niszczą zdrowie, wiedziałem od zawsze. Ale że korupcja? Niby w jaki sposób? Po krótkim zdziwieniu ogarnęła mnie złość. No bo jak się nie zdenerwować w sytuacji kiedy na leczenie, zwłaszcza to drogie, onkologiczne brakuje pieniędzy, a Ministerstwo Zdrowia lekką ręką wydaje kasę na bzdurne plakaty. Ich nakład w skali kraju był z pewnością wielotysięczny, a to przecież kosztuje. Nieco później zacząłem zastanawiać się jakiż to ma być przekaz dla chorych ludzi. Czyżby taki, że od brania lub dawania łapówek można zachorować na nowotwór? Chyba nie. Nagle rozbłysła w mojej głowie myśl. Wiem! Ministerstwo chce nas ostrzec przed wręczaniem lekarzom jakichkolwiek prezentów. Nie wprost, ale wyraźnie mówi: dacie lekarzowi cokolwiek, my to odkryjemy, lekarza zamkniemy, a wy – w najlepszym razie – będziecie leczyć się ziółkami. Sumując: zaszkodzicie swojemu zdrowiu. A tak na poważnie: chorym na raka pietruszką zwisa wszelka ideologia, wielkie hasła i najsłuszniejsza nawet polityka, więc takie plakaty psu na budę. Oni walczą o życie!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz